Sahne Fotoğrafçılığı Atölyesi
6 saat teorik ve sonrasında uygulama

Gösteri sanatlarının estetik güzelliğini fotoğrafllarınıza yansıtmak ister misiniz? üç ay boyunca bir muzikalin nasıl oluştuğunun aşamalarını fotoğraflıyoruz!

 3 ay , 400  TL 

eylul
6
cumartesi
 

Temel Fotoğrafçılık
Hafta içi Salı ve Perşembe akşamları

Fotoğraf çekmenin püf noktalarını öğrenin Hayal ettiğiniz fotoğrafları nasıl çekebileceğinizi görün. Fotoğraf makinanızın hakimi siz olun.

 16 saat , 200  TL 

eylul
9
sali
 

Kenya Fotoğraf Atölyesi
7 Günlük Muhteşem Kenya gezisi

Afrika'da yaban hayat 1 milyon yıldır aynı şekilde yaşıyor. Bir hafta surecek bu macerada hem bu büyüleyici atmosferi görün, hem de fotoğraf çekmeyi öğrenin.

 7 gün , 2990  euro 

ekim
4
cumartesi

ETKİNLİKLER

  Etkinlik Takvimi

  Tüm Seminerler

  Temel Fotoğrafçılık

  Fotoğraf İşleme I

  Fotoğraf İşleme II

  Stock Fotoğrafçılığı

  Detaya Giriyoruz - Flaşlar

  Makinamızı Tanıyalım

  Senaryodan Kurguya

  Kompozisyon

  Astro Fotoğrafçılık

  Detaya Giriyoruz - Makro

  Kenya Fotoğraf Atölyesi

  Siyah Beyaz Atölye

  Camera RAW

  Sahne Fotoğrafçılığı

  Doğum Fotoğrafçılığı

  Fotoğrafta Telif

  Mobil Fotoğrafçılık

  Doğa Fotoğrafçılığı

  Lifestyle Fotoğrafçılığı

  Portre Retouch

  Temel Video Çekimi

  Basics of Photography

  Stüdyo Fotoğrafçılığı

  Sokak Fotoğrafçılığı

  Gece Fotoğrafçılığı

  Fotoğrafçılar için Bilgisayar

  Caz Festivali Atölyesi

  Portre Atölyesi

  Fotoğraf Geliştirme

  AydinlikOda Atölyesi

  İyi Fotoğrafın Sırları

  Fotoğrafı Düşünmek

  Fotografta Görme

  Fotoğraf Külltürü

  Fotoröportaj Atölyesi


FAYDALI BİLGİLER

  Işık

  Sizinki Kaç Megapiksel?

  Fotoğraf Makinası Alırken

  Crop Factor

  Perde, Diyafram, Sensor

  Netlik ve Alan Derinliği

  Histogram

  Beyaz Dengesi, Firmware

  Flaşlar

  Dijital Ortamda Renkler

  "Dijital Slayt"ın Yansıtılması

  Fotoğraf ve Müzik

  Fotoğrafta Altın Oran

  Kuş Fotoğrafçılığı


DİJİTAL AKADEMİ

  Hakkında

  Ulaşım

  Melih Özbek Kimdir

Altın Oran ve Üçte bir kuralı

Avrupa'da rönesans rüzgarlari eserken matematikçiler ozel bir sayının farkına varmışlar.. Belki adını duymuşsunuzdur, Fibonacci adında Pisa'lı bir matematikçi bir sayı dizisini keşfetmiş (kendi adını taşır hatta bu dizi: Fibonacci Dizisi). İşin matematiğine çok girmeye gerek yok, ama önemli olan, bu dizide ardışık sayıların birbirine bölünmesiyle elde edilen bir oran saklıymış. Bu oran da 1.61803399 muş. Sonradan farkedilmis ki, bu oran, bizim DNA sarmalımızdan tutun da, tarih öncesinden kalan "Natilius" denen deniz kabuğunun sarmallarında, bir ayçiçeğinin yapısından insan yüzündeki oranlara kadar bir çok yerde mevcutmus.. Hatta bu buluştan sonra tarihi yapılar incelendiginde, Yunan ve Mısırlı da bu orandan haberdar olduğu, bir çok yapılarında (meşhur Mısır Piramitleri ve yunan tapınakları dahil) bu orani kullandıkları iddia edilmiş. Sonradan Da Vinci ve Michaelangelo'nun (ve daha bir çok ressamın) eserleri incelendiğinde bu oranin uygulandigi farkedilmiş.

Bu orana o kadar çok canlı formunda rastlanmış ki, bir adı da "Divine ratio" ya da "divine proportion" yani "ilahi oran" olarak konmuş.. Bu konuyla ilgili bir sürü araştırma yapılmış. Bir araştırmada embriyonun anne karnındaki safhalarının süresinin de bu orana uyduğu kanıtlanmaya çalışılmış (hücre oluşumunun organlara özelleşmeye başladığı zaman, organların gelişimini bitirip doğumun başlama safhası), birisi insan hayatının evrelerinin (bebeklik, çocukluk, gençlik, erişkinlik, yaşlılık) bu orana uyduğunu iddia etmiş. Bazıları doğada bu oranın ne kadar görüldüğünü araştırmış ve de hayvanların boynuzlarının spirallerinin bu orana uydugunu bulmuş. Bir takım modern yapılar (mesela Amerikadaki Birleşmiş Milletler binası) bu orana uygun yapılmış. Bir çok katedral ve kilise bu orana uyacak şekilde inşa edilmiş. Çiçeklerin yapısının yağmur yağdığında suyu en iyi şekilde aşağı aktarmak için bu orana uyduğu bulunmuş.. Bir dalda ya da bir çiçeğin sapındaki yaprakların dizilişinin bile altın orana göre olduğu ortaya çıkmış.

Hatta, bir yırtıcı kuşun yerdeki avını gözüne kestirdikten sonra yere doğru yaptığı spiraller bile bu altın orana uyuyormuş.

Şunu hemen söylemek lazım ki, her teoride olduğu gibi bu teoriye karşı çıkanlar da var...(http://www.laputanlogic.com/articles/2005/04/14-1647-4601.html, http://www.maa.org/devlin/devlin_06_04.html ) . Belki bu oranın etkisi yukarıda yazdığım kadar abartılı olmasa da itiraz edenler bile özellikle doğada bir çok yerde bu altın orana rastlandığını kabul etmiş.

Bu orani geometriye uyarladiklarinda, bir dikdortgen ortaya cikmis.

Peki altın orana sahip dikdörtgeni nasıl elde ediyoruz?

Bir kare çizin Sonra o karenin orta noktasından bir doğru çizin
O doğrunun kenarından karenin
köşesine doğru bir doğru çizin
Karenin ortası merkez, çizdiğiniz son
çizgi çap olacak şekilde bir daire çizin
İşte bu dikdortgenin kenar oranları "altın oran"ı verecektir  
Atina'daki Parthenon ve altın oran


Araştırmalar göstermiş ki, genlerimizde bile kayıtlı olan bu orana sahip eserler insan gözüne daha hoş geliyormuş... İnsan önce bu oranda yer alan nesnelere dikkat ediyormuş.

Peki bunun fotoğraf ve fotoğrafçılıkla ne ilgisi olabilir? Fotoğraf, o fotoğrafı çeken insanın vermek istediği duygu ve düşünceleri yansıtan bir cümle olarak düşünülebilir.Nasıl ki, Türkçe gramer yapısında, yükleme daha yakın olan kelimeler insanın daha çok dikkatini çekerse, fotoğrafta bu altın orana yerleştirilen nesneler de aynı şekilde izleyicinin dikkatini daha fazla çekecektir.

"Üçte bir" kuralı

Altın oranın insan üzerindeki bu etkisi, bir çok sanat dalinda olduğu gibi fotoğrafçılıkta da çok kullanılan bir kural haline gelmiş. Ancak herhalde altın oranın pratikte uygulanabilme zorluğu yüzünden daha basitleştirilmiş, ve altın oran yerine kadrajın üçte birlik bölümleri kabul edilmiş olmalı.. Bazı fotoğraf makinalarında (kompakt makinaların bir çoğunda) vizorden bakıldığında bu üçte birlik çizgiler görüntünün üzerine bindirilmiş olarak gelir.

Kadrajı önce dikine üçe bölün
Sonra  yatay olarak da üçe bölün

Buna göre, fotoğrafta izleyicinin önce farketmesini istediğimiz nesneleri üçte birlik bölümlere ya da yatay çizgilerle dikey çizgilerin kesiştiği düğüm noktalarına koymak, izleyiciye bizim istediğimiz mesajı vermek için en çok uygulanan yol olmuştur. Genellikle düşünmeden yapılan "nesneyi tam ortaya koymak" yerine, "üçte birlik bölümlere yerleştirmek"fotoğrafçılıkta istenen mesajı vermek için daha uygun bir yöntem olarak kabul görmüştür. Eğer fotoğraflarda çizgiler ya da hatlar varsa, bunları üçte bir bölümlere oturtmak fotoğrafta istenen mesajın verilmesini daha kolaylaştırır.

yerine

ya da

Yerine

 

Bizi sosyal ağlarda takip edin:

Facebook  Twitter

Etkinlik ve Seminerlerimizden Haberdar Olun

Eğer Dijital Akademi'nin düzenleyeceği seminerler ve etkinliklerden haberdar olmak isterseniz, lütfen ad,soyad ve email adresinizi aşağıya girerek "Gönder" tuşuna basınız.

Adınız
Soyadınız
email adresiniz
 

Onlar Dijital Akademi'yi Tercih Ettiler

Dijital Akademi'den kurumsal düzeyde fotoğraf atölyeleri ya da seminer alarak personel, üye ya da müşterilerinin kişisel ve profesyonel gelişimlerine katkıda bulunan kurumlardan bazıları:


Canon Türkiye


Bilkent Holding


Türk Telekom


Ankara Emniyet Müdürlüğü


Aselsan


Ecologic Travel


Türkiye Bilişim Derneği


Dev Belgesel


Rollhouse


Havelsan Fotoğraf Kulübü


 
 

Her Hakkı Saklıdır. 2009 Melih Özbek Dijital Akademi
Bestekar Sok. No:70/4 Kavaklıdere Ankara
Tel: 0 312 467 3644 - GSM: 0 531 374 3048